БОБЪТ Е СИЛА

Nov/15/2020

БОБЪТ Е СИЛА

ПОДПРАВКИТЕ В БОБА

Майсторите кулинари ще ви кажат, че тайната на вкусната гозба се крие не само в правилната топлинна обработка на ястието, но в подправките, без които дори най-изисканата гозба няма да бъде вкусна. Иска се майсторство и усет за правилното съчетание на подправките, които да подчертаят  или придадат вкуса на ястието.

Не може да си представим класическия боб без джоджен. Пресните, зелени подправки е добре да се добавят към ястието, непосредствено преди свалянето му от котлона. Така ще запазите по-добре свежият им вид и полезните вещества в тях.

В някои краища на България подправят бобената чорба с девисил (лющян), но той придава на гозбата особен вкус, който може да не допадне на всеки. В Северозападна България овкусяват ястията със зрял фасул с цвят на копър, който им придава изключителен аромат.

Знаете ли обаче, че подправките не само овкусяват храната, а спомагат за по-доброто и усвояване.

Копър, джоджен, резене, девисил, магданоз, мента… добре познатите ни подправки освен това са и билки, с много добро действие за стомаха. Подобряват храносмилането и имат доказано карминативно  (газогонно) действие.  

Не случайно при болки в корема , старите хора са казали да се пие чай от джоджен или мента.

Препоръчва се към бобовите култури винаги да добавяте някакъв кореноплод – морков, картоф и др. Те ще спомогнат за по-лесното усвояване на бобовите растения и ще смекчат, дори предотвратят неприятното подуване на корема и газове, които се образуват при консумацията им.

По желание може да придадете плътност на бобената яхния със запръжка с брашно и червен пипер. Някои експериментатори поднасят боба със ситно нарязан пресен магданоз, но е въпрос на личен вкус.

 

ПОЛЗИТЕ ОТ ФАСУЛА:

ЗА СИЛА

Бобът е една от храните богата на протеини и желязо. В 100гр.има 10мг. желязо.
Средно на ден е добре да приемаме около 17 грама желязо. Хора с анемия нека се хранят с бобови.

БОГАТ НА ФИБРИ

Фибрите помагат на тялото ни да се чувства пълноценно. Докато диетолозите препоръчват жените да консумират около 25 грама фибри на ден. Само половин чаша сготвен фасул съдържа около 10 грама фибри, които не губят свойствата си след сготвяне.

ПОЛЕЗЕН ЗА ХРАНОСМИЛАТЕЛНАТА СИСТЕМА

Бобът съдържа разтворими и неразтворими фибри, така че действието му върху нормалната функция на храносмилателната система се удвоява. Първите забавят храносмилането, което дава чувство за ситост, а вторите предпазват от запек.

ПОМАГА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КРЪВНАТА ЗАХАР

Поради съдържанието на протеини и фибри, въглехидратите в боба се абсорбират по-бавно в продължение на повече време. Това подпомага поддържането на нивата на кръвната захар постоянни – причина, поради която бобът се препоръчва за диабетици. Хора с диабет тип 2, които консумират по една чаша фасул на ден за около 3 седмици, са способни да намаляват нивото на кръвната захар и кръвното си налягане, в сравнение с началото на диетата.
При диабет може да се пие и чай от бобови шушулки, който смъква кръвната захар.

ПОМАГА ЗА ПОНИЖАВАНЕ НИВАТА НА ХОЛЕСТЕРОЛА

Високите нива на ЛДЛ холестеролът се налепват по стените на кръвоносните съдове, причинявайки възпаления и натрупване на плаки. Важно за сърдечно-съдовата система е, да се обърне сериозно внимание на храните, които консумираме. Бобът е храна с ниско съдържание на мазнини, което я прави подходяща за диетата. Разтворимите фибри се свързват с холестерола в храносмилателния тракт, което предотвратява абсорбацията му в кръвта. Консумацията на една порция боб на ден понижава нивата на холестерол с до 5%, а рискът от заболявания на сърдечно-съдовата система се редуцира с 5-6%.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Здравна библиотека

Здравна библиотека

БОБЪТ Е СИЛА

БОБЪТ Е СИЛА

ПОДПРАВКИТЕ В БОБАМайсторите кулинари ще ви кажат, че тайната на вкусната гозба се крие не само в правилната топлинна обработка на ястието, но в подправки ПОДПРАВКИТЕ В БОБАМайсторите кулинари ще ви кажат, че тайната на вкусната гозба се крие не само в правилната топлинна обработка на ястието, но в подправки 2020-11-16T00:00:00+02:00 БОБЪТ Е СИЛА

<p style="font-weight: 400;">ПОДПРАВКИТЕ В БОБА</p> <p style="font-weight: 400;">Майсторите кулинари ще ви кажат, че тайната на вкусната гозба се крие не само в правилната топлинна обработка на ястието, но в подправките, без които дори най-изисканата гозба няма да бъде вкусна. Иска се майсторство и усет за правилното съчетание на подправките, които да подчертаят &nbsp;или придадат вкуса на ястието.</p> <p style="font-weight: 400;">Не може да си представим класическия боб без джоджен. Пресните, зелени подправки е добре да се добавят към ястието, непосредствено преди свалянето му от котлона. Така ще запазите по-добре свежият им вид и полезните вещества в тях.</p> <p style="font-weight: 400;">В някои краища на България подправят бобената чорба с девисил (лющян), но той придава на гозбата особен вкус, който може да не допадне на всеки. В Северозападна България овкусяват ястията със зрял фасул с цвят на копър, който им придава изключителен аромат.</p> <p style="font-weight: 400;">Знаете ли обаче, че подправките не само овкусяват храната, а спомагат за по-доброто и усвояване.</p> <p style="font-weight: 400;">Копър, джоджен, резене, девисил, магданоз, мента&hellip; добре познатите ни подправки освен това са и билки, с много добро действие за стомаха. Подобряват храносмилането и имат доказано карминативно &nbsp;(газогонно) действие. &nbsp;<br /><br />Не случайно при болки в корема , старите хора са казали да се пие чай от джоджен или мента.</p> <p style="font-weight: 400;">Препоръчва се към бобовите култури винаги да добавяте някакъв кореноплод &ndash; морков, картоф и др. Те ще спомогнат за по-лесното усвояване на бобовите растения и ще смекчат, дори предотвратят неприятното подуване на корема и газове, които се образуват при консумацията им.</p> <p style="font-weight: 400;">По желание може да придадете плътност на бобената яхния със запръжка с брашно и червен пипер. Някои експериментатори поднасят боба със ситно нарязан пресен магданоз, но е въпрос на личен вкус.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">ПОЛЗИТЕ ОТ ФАСУЛА:<br /><br />ЗА СИЛА</p> <p style="font-weight: 400;">Бобът е една от храните богата на протеини и желязо. В 100гр.има 10мг. желязо.<br />Средно на ден е добре да приемаме около 17 грама желязо. Хора с анемия нека се хранят с бобови.</p> <p style="font-weight: 400;">БОГАТ НА ФИБРИ</p> <p style="font-weight: 400;">Фибрите помагат на тялото ни да се чувства пълноценно. Докато диетолозите препоръчват жените да консумират около 25 грама фибри на ден. Само половин чаша сготвен фасул съдържа около 10 грама фибри, които не губят свойствата си след сготвяне.</p> <p style="font-weight: 400;">ПОЛЕЗЕН ЗА ХРАНОСМИЛАТЕЛНАТА СИСТЕМА</p> <p style="font-weight: 400;">Бобът съдържа разтворими и неразтворими фибри, така че действието му върху нормалната функция на храносмилателната система се удвоява. Първите забавят храносмилането, което дава чувство за ситост, а вторите предпазват от запек.</p> <p style="font-weight: 400;">ПОМАГА ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КРЪВНАТА ЗАХАР</p> <p style="font-weight: 400;">Поради съдържанието на протеини и фибри, въглехидратите в боба се абсорбират по-бавно в продължение на повече време. Това подпомага поддържането на нивата на кръвната захар постоянни &ndash; причина, поради която бобът се препоръчва за диабетици. Хора с диабет тип 2, които консумират по една чаша фасул на ден за около 3 седмици, са способни да намаляват нивото на кръвната захар и кръвното си налягане, в сравнение с началото на диетата.<br />При диабет може да се пие и чай от<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%88%D1%83%D1%88%D1%83%D0%BB%D0%BA%D0%B8?search=%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B2%D0%B8">бобови шушулки</a>, който смъква кръвната захар.</p> <p style="font-weight: 400;"></p> <p style="font-weight: 400;">ПОМАГА ЗА ПОНИЖАВАНЕ НИВАТА НА ХОЛЕСТЕРОЛА</p> <p style="font-weight: 400;">Високите нива на ЛДЛ холестеролът се налепват по стените на кръвоносните съдове, причинявайки възпаления и натрупване на плаки. Важно за сърдечно-съдовата система е, да се обърне сериозно внимание на храните, които консумираме. Бобът е храна с ниско съдържание на мазнини, което я прави подходяща за диетата. Разтворимите фибри се свързват с холестерола в храносмилателния тракт, което предотвратява абсорбацията му в кръвта. Консумацията на една порция боб на ден понижава нивата на холестерол с до 5%, а рискът от заболявания на сърдечно-съдовата система се редуцира с 5-6%.</p>

Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки