Върни си силата

Nov/16/2020

Върни си силата

Желязото е много важен елемент, от който зависи синтеза на хемоглобин. Хемоглобинът е белтък отговорен за преноса на кислород до клетките.

Особено важно е да се поддържат нормални нивата на желязото при бременни жени, деца, жени с тежка менструация, кръводарители и вегетарианци.

 

Симптоми при дефицит на желязо:

  •     слабост, умора и намалена работоспособнос
  •     раздразнителност, депресия
  •     слаба памет, липса на концентрация
  •     бледа кожа
  •     виене на свят
  •     затруднено дишане (недостиг на кислород)
  •     учестен сърдечен ритъм
  •     чупливи, тънки нокти и/или бели петънца по тях
  •     косопад
  •     нарушена функция на щитовидна жлеза
  •     главоболие
  •     дискомфорт в областта на езика, болки и/или по-грапава повърхност
  •     студени крайници
  •     сухи и нецепени в краищата устни
  •     желание да хапвате лед

 

Причини за дефицит на желязо:

 

  •    недостатъчен прием на желязо от храната
  •    не добро усвояване на желязо поради съпътстващи заболявания
  •    обилна и продължителна менструация при жените

 

 

При някои заболявания на дебелото черво (напр. болест на Крон, улцерозен колит и др.), дори и да приемате желязо чрез храната, то може да не се усвои добре, което също може да доведе до дефицит.


Недостигът на желязо може да доведе до анемия.


Препоръчителната дневна доза на желязо за възрастен човек е средно около 15-18мг. При бременни около 27мг.

 

 

 

 

  1. Ако забележите някои от симптомите по-горе добре е да си направите пълна кръвна картина.

 

  1. Обогатете диетата си с храни богати на желязо:

Зеленчуци: гъби, зеленолистни зеленчуци, коприва, спанак, магданоз, лапад, целина, аспержи, броколи, зеле, брюкселско зеле, червено цвекло.

Тиквата и нейните семки също са добър източник на желязо. В 100гр. от тях се съдържа около 15 мг. от минерала.

 

Животински продукти: яйца, черен дроб, стриди, риба.

 

Бобови: боб, нахут, бакла

 

Плодове и ядки: цитрусите са сред плодовете с най-голямо съдържание желязо. 
Портокали, лимони, мандарини и грейпфрут. Киви, сушени плодове, ягоди, смокини, сливи, боровинки, диня, пъпеш, манго.

 

Ядки: кашу, кедрови ядки, слънчоглед, тиквени семки.

 

Подправки: куркума, риган, мащерка, мента, индийско орехче, канела, кардамон, кимион, черен пипер.


   Зърнени храни: ориз, спелта, пшеница, амарант, киноа, чия, елда.

 

Шоколад: В 100гр. натурален шоколад има 17 мг желязо, което е необходимото дневно количество, което трябва да приемаме. Взимайте си шоколад с минимум 70% съдържание на какао.

 

 Спирулина и други видове водорасли също са богати на желязо.

 

 

Комбинирането на желязо с витамин С спомага за по-доброто му усвояване. 
Калцият пък пречи на усвояването на минерала. Затова избягвайте да комбинирате млечни храни с тези богати на желязо.

 

Чай и кафе е най-добре да пиете поне два часа след хранене – те пречат на тялото да извлича желязото от храната.

 

  1. При дефицит на желязо може да приемате следните билки:кръвен здравец, коприва, росопас, върбинка, мокреш, шипка,  бъз плод, кървавиче, глухарче, бъзак плод и др.

 

 

 

 

Ние ви предлагаме и готова билкова комбинация под форма на чай и билков концентрат „Анеми“, предназначени за следните състояния: дефицит на желязо, нисък хемоглобин, хематокрит, таласемии – минор и майор, при различни видове анемии, обилна и продължителна менструация, кръвоизливи и др.

Коментари

Тази статия все още няма коментари

Остави коментар

Здравна библиотека

Здравна библиотека

Върни си силата

Върни си силата

Желязото е много важен елемент, от който зависи синтеза на хемоглобин. Хемоглобинът е белтък отговорен за преноса на кислород до клетките.Особено важно е Желязото е много важен елемент, от който зависи синтеза на хемоглобин. Хемоглобинът е белтък отговорен за преноса на кислород до клетките.Особено важно е 2020-11-16T00:03:13+02:00 Върни си силата

<p style="font-weight: 400;">Желязото е много важен елемент, от който зависи синтеза на хемоглобин. Хемоглобинът е белтък отговорен за преноса на кислород до клетките.</p> <p style="font-weight: 400;">Особено важно е да се поддържат нормални нивата на желязото при бременни жени, деца, жени с тежка менструация, кръводарители и вегетарианци.</p> <p style="font-weight: 400;"></p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"></p> <p style="font-weight: 400;"><b><u>Симптоми при дефицит на желязо:</u></b></p> <ul style="font-weight: 400;"> <li>&nbsp; &nbsp; слабост, умора и&nbsp;намалена работоспособнос</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;раздразнителност, депресия</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;слаба памет, липса на концентрация</li> <li>&nbsp; &nbsp; бледа кожа</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;виене на свят</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;затруднено дишане (недостиг на кислород)</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;учестен сърдечен ритъм</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;чупливи, тънки нокти и/или бели петънца по тях</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;косопад</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;нарушена функция на щитовидна жлеза</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;главоболие</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;дискомфорт в областта на езика, болки и/или по-грапава повърхност</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;студени крайници</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;сухи и нецепени в краищата устни</li> <li>&nbsp; &nbsp;&nbsp;желание да хапвате лед</li> </ul> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"></p> <p style="font-weight: 400;"><b>Причини за дефицит на желязо:</b></p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <ul style="font-weight: 400;"> <li>&nbsp; &nbsp;недостатъчен прием на желязо от храната</li> <li>&nbsp; &nbsp;не добро усвояване на желязо поради съпътстващи заболявания</li> <li>&nbsp; &nbsp;обилна и продължителна менструация при жените</li> </ul> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">При някои заболявания на дебелото черво (напр. болест на Крон, улцерозен колит и др.), дори и да приемате желязо чрез храната, то може да не се усвои добре, което също може да доведе до дефицит.</p> <p style="font-weight: 400;"><br />Недостигът на желязо може да доведе до анемия.</p> <p style="font-weight: 400;"><br />Препоръчителната дневна доза на желязо за възрастен човек е средно около&nbsp;<b>15-18мг</b>. При бременни около&nbsp;<b>27мг</b>.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <ol> <li style="font-weight: 400;">Ако забележите някои от симптомите по-горе добре е да си направите пълна кръвна картина.</li> </ol> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <ol start="2"> <li style="font-weight: 400;">Обогатете диетата си с храни богати на желязо:</li> </ol> <p style="font-weight: 400;"><b>Зеленчуци:</b>&nbsp;гъби, зеленолистни зеленчуци, коприва, спанак, магданоз, лапад, целина, аспержи, броколи, зеле, брюкселско зеле, червено цвекло.</p> <p style="font-weight: 400;">Тиквата и нейните семки също са добър източник на желязо. В 100гр. от тях се съдържа около 15 мг. от минерала.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Животински продукти:</b>&nbsp;яйца, черен дроб, стриди, риба.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Бобови:</b>&nbsp;боб, нахут, бакла</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Плодове и ядки:</b>&nbsp;цитрусите са сред плодовете с най-голямо съдържание желязо.&nbsp;<br />Портокали, лимони, мандарини и грейпфрут. Киви, сушени плодове, ягоди, смокини, сливи, боровинки, диня, пъпеш, манго.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Ядки:</b>&nbsp;кашу, кедрови ядки, слънчоглед, тиквени семки.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Подправки:</b>&nbsp;куркума, риган, мащерка, мента, индийско орехче, канела, кардамон, кимион, черен пипер.</p> <p style="font-weight: 400;"><br /><b>&nbsp; &nbsp;Зърнени храни:</b>&nbsp;ориз, спелта, пшеница, амарант, киноа, чия, елда.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;"><b>Шоколад:</b>&nbsp;В 100гр. натурален шоколад има 17 мг желязо, което е необходимото дневно количество, което трябва да приемаме. Взимайте си шоколад с минимум 70% съдържание на какао.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;Спирулина и други видове водорасли също са богати на желязо.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">Комбинирането на желязо с витамин С спомага за по-доброто му усвояване.&nbsp;<br />Калцият пък пречи на усвояването на минерала. Затова избягвайте да комбинирате млечни храни с тези богати на желязо.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">Чай и кафе е най-добре да пиете поне два часа след хранене &ndash; те пречат на тялото да извлича желязото от храната.</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <ol start="3"> <li style="font-weight: 400;">При дефицит на желязо може да приемате следните билки:<span></span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=185&amp;search=%D0%9A%D0%A0%D0%AA%D0%92%D0%95%D0%9D+">кръвен здравец</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=200&amp;search=%D0%9A%D0%9E%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%92%D0%90">коприва</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=253&amp;search=%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81">росопас</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=166&amp;search=%D0%B2%D1%8A%D1%80%D0%B1">върбинка</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=227&amp;search=%D0%BC%D0%BE%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%88">мокреш</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=280&amp;search=%D1%88%D0%B8%D0%BF%D0%BA%D0%B0">шипка</a>,&nbsp;&nbsp;<a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=157&amp;search=%D0%B1%D1%8A%D0%B7">бъз плод</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=290&amp;search=%D0%9A%D0%AA%D0%A0%D0%92%D0%90%D0%92%D0%98%D0%A7%D0%95">кървавиче</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product%2Fsearch&amp;search=%D0%B3%D0%BB%D1%83%D1%85">глухарче</a>,<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/index.php?route=product/product&amp;product_id=295&amp;search=%D0%B1%D1%8A%D0%B7">бъзак плод</a><span>&nbsp;</span>и др.</li> </ol> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">&nbsp;</p> <p style="font-weight: 400;">Ние ви предлагаме и готова билкова комбинация под форма на<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/%D1%87%D0%B0%D0%B9-%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B8?search=%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20">чай</a><span>&nbsp;</span>и<span>&nbsp;</span><a href="https://dicrassin-online.com/%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B8?search=%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B8%20">билков концентрат &bdquo;Анеми&ldquo;</a>, предназначени за следните състояния: дефицит на желязо, нисък хемоглобин, хематокрит, таласемии &ndash; минор и майор, при различни видове анемии, обилна и продължителна менструация, кръвоизливи и др.</p>

Сравнение на продукти

Нашият онлайн магазин използва така наречените „Бисквитки“ Научете повече за нашата политика за поверителност и нашата политика за Бисквитки